San Francisco

23 juli 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Ik heb slecht geslapen vannacht, steeds zag ik de laptop weer op de grond liggen. De foto's die we allemaal gemaakt hebben staan ook op de laptop en niet meer op het fototoestel. We hadden nog geen tijd vrijgemaakt om een back up te maken. Dom dom we weten het maar al te goed. Sander denkt dat de harde schijf zeker niet is aangetast. We moeten even afwachten wat er nog aan te repareren valt.

We hebben 's morgens de bus genomen naar downtown San Francisco. Dit ging niet goed want we zaten in de bus het centrum uit. Dus uitgestapt en de volgende bus terug genomen. Daar aangekomen zijn we gaan ontbijten bij Jack's cannery. We zaten dicht bij de Fishermans Wharf en daar hebben we meteen de fietsen gehuurd om over de Golden Gate Bridge te fietsen. Het was heerlijk om eindelijk weer te kunnen fietsen. Er was een speciaal fietspad naar de brug en het was er erg druk, vooral op de brug. Er waren veel mensen die over de brug wandelden naast het fietspad. De brug zelf lag nog in de mist, maar op de terugweg was de mist verdwenen. De zon kwam er maar nauwelijks doorheen, dat was wel jammer. Dan is het snel toch wel koud hier. Na drie uur gefietst te hebben, zijn we naar Applebee's gegaan om ons zelf te trakteren op een triple chocolat meltdown met ijs! Daar was ook free wifi en dat hadden we nodig om onze terugreis te kunnen bevestigen (inchecken en stoelen reserveren). We zijn naar de Lombardstreet gelopen om de kronkeligste straat ter wereld te kunnen zien. Er waren veel auto's die deze weg wel even wilden testen. Daarna zijn we met de bus naar China town gegaan. Het leek net of we weer in Beijng zaten. Het viel erg op dat er heel veel groente en fruit werd verkocht en verse vis. De Amerikaan eet juist zeer weinig fruit en groente.  We weten steeds beter hoe je met de bus moet reizen in San Francisco, je hebt namelijk een kaartje gekocht voor 2 dollar en daar staat een eindtijd op. Tot zo lang mag je met dat kaartje overstappen. We zijn toen aan het eind van de middag naar Nob Hill gereisd. Daar kenden we nog een paar leuke restaurantjes van de eerste paar dagen in San Francisco. Nob Hill vinden we een veel gezelliger wijk dan Civic Center. De uitstraling van de wijk is leuker maar ook het aantal zwervers in Civic Center is schrikbarend groot. Niet echt prettig om te zien dat er zoveel mensen op de straat moeten leven en slapen. We zijn dus naar Mykonos Grieks restaurant gegaan en hebben ons wederom getrakteerd op baklava. In het hotel hebben we de boarding passes uitgeprint en de taxi voor het vliegveld geregeld. Stefan zit zich nu al te verheugen op de vliegreis. We hopen dat alles goed gaat, hopelijk geen vertragingen.

1. Marlène:
    24 juli 2013
    Ik wens jullie een heel goede reis terug. Mooi om via jullie verhalen de reis mee te beleven.
    En dat slecht slapen vannacht; ik kan het me voorstellen. Maar wellicht is de harde schijf inderdaad nog in tact.
    Heel veel groetjes en tot ziens, tot horens,
    Marlène
  2. Jack:
    Goedemorgen,
    Het komt vast goed met die laptop! We hebben gezellig met jullie " onze" reis opnieuw gemaakt, heerlijk.
    Goede terugreis; inmiddels is hier de temperatuur onder de 30 gr gezakt gelukkig.
    Groet en tot ziens, Erie en Jack
  3. Gert:
    Beste luitjes,
    Hartelijk dank voor jullie leuke en boeiende reisverslagen. De wereld wordt steeds kleiner.
    Het lijkt mij leuk om daar samen nog eens op terug te komen.
    Goede reis en welterusten in het vliegtuig.
    Hartelijke groeten,
    Gert.
  4. Miranda:
    Hallo Thea,
    Super leuk hoe ik jullie heb mogen volgen.
    Wij gaan zaterdag morgen ,ik zal geen reisblogger bij houden van Mallorca want die valt in het niets vergeleken bij die van jullie:-))))
    Superleuk om terug te lezen als je thuis bent en uit te printen al die verhalen..
    Een hele goede terugreis toegewenst zonder vertragingen.
    Groetjes Miranda :-)))))))))))))))