Van Santa Barbara naar Monterey

20 juli 2013 - Monterey, California, Verenigde Staten

Gisteren zijn we naar het strand van Santa Barbara geweest. We hebben ons ingesmeerd met zonnefactor 15 of 50 en toch zijn we allemaal verbrand. Het waaide nogal en zo warm was het niet. Dus je voelde niet dat het zo hard ging. Sander zegt dat de zon hier harder schijnt. Deze vakantie zagen we al wel veel zon, maar we zaten nooit 3 uur in de zon. ’s Middags zijn we in de stad gaan lunchen en hebben we even rondgewandeld. Terug in het hotel hebben we het zand van ons afgedoucht. ’s Avonds zijn we naar de italiaan  Palazzio geweest, een gezellig restaurant met veel te grote porties. Daarna hebben we op de pier van Santa Barbara gelopen, er waren een paar vissers in het donker op krab aan het vissen. Ze vertelden dat er af en toe ook haaien worden opgevist. In het hotel hebben we nog een spelletje Uno gespeeld en zijn vroeg naar bed gegaan.

Vandaag zijn we na het ontbijt in het hotel en na water halen in de supermarkt, om 10:00 uur vertrokken. We proberen zo veel mogelijk over de Highway 1 te rijden, dat is de rustige toeristische kustweg. Bij Pismo Beach is een leuk strand, daar is een picknickplaats. We gaan onze boterhammen smeren en drinken halen we uit de koelbox. Stefan en Sander hebben iets tegen het Amerikaanse brood, er zit vaak corn-syrup in. Dat is zoet en niet zo lekker. We proberen met zijn allen lekker brood te kopen maar dat is nog niet zo goed gelukt. Dit keer hebben we wel iets zonder corn-syrup, maar het is sourdough(zuurdesem)brood. Dus nu is het iets te zuur. We lopen nog even over het strand en gaan dan de weg weer op. Het is een lange rechte weg met soms aan de linkerkant de kust. Halverwege de middag komen we aan bij Hearst Castle. Dit is het grote buitenverblijf van de voormalige krantenmagnaat William Hearst. Helaas zijn de rondleidingen voor de Grand Rooms allemaal uitverkocht voor vandaag. We kunnen later op de middag nog naar de kitchen en gast-rooms. Maar dan wordt het wel laat, dus we besluiten om morgen om 11:00 uur terug te komen. We denken dat Monterey nog een uurtje rijden is. Daar komen we langzamerhand achter dat dit een misvatting is. We moeten nog 90 mijl rijden, maar de weg is nu ineens erg kronkelig en je mag vaak maar 45 mijl per uur en in de bochten 30 mijl. Tegen zevenen komen we bij het hotel aan. Wel het mooiste tot nog toe, met een grote kamer met genoeg stoelen en zelfs een open haard. Deze doen we niet aan maar buiten is het hier 57 graden Fahrenheit, ongeveer 14 graden Celsius. Dus de airco hoeft vannacht niet aan. ’s Avonds gaan we de stad in om te eten en te verkennen. Er is een pier, zoals de Fishermans Warf in San Francisco. Deze is ook erg gezellig, maar natuurlijk alleen maar visrestaurants. We vinden later een druk en gezellig eetcafe met Italiaans eten. We kijken vaak of er veel mensen zitten, dan zal het wel goed zijn.

Ik krijg geen internetverbinding, dus kon niets opsturen.